یا صاحب الزمان ادرکنی

من تماشای تو میکردم غافل بودم ... کز تماشای تو خلقی به تماشای من است

یا صاحب الزمان ادرکنی

من تماشای تو میکردم غافل بودم ... کز تماشای تو خلقی به تماشای من است

- یکی بود یکی نبود غیر از خدا هیچ کی نبود. به جای نقل قصه بگم که این جمله ی آغازین قصه های ساده ی دوران کودکی، سرآغاز درست و دقیق "قصه ی آفرینش" است و تقریبا ترجمه ای است از جمله معروف عرفا: « کان الله و لم یکن معه شیء »
- کسی این عبارت را برای عارفی شوریده خواند و او با اندکی تامل گفت: « والان کما کان » یعنی الان هم مثل همون موقع است؛ خدا هست و هیچ چیز دیگری نیست. 
- بدون ورود به مباحث عرفانی و فلسفی ؛ و مفاهیمی چون تجرید و وحدت و وحدت وجود و ... عرض کنم:
 لیس فی الدار غیره دیار، دنیا شلوغ هست ولی کسی نیست؛ خبری نیست و... پس بهتر است فقط خودش را بخوانیم و خودش را بخواهیم و خودش را بجوییم و خودش را ببینیم و ...

------------------------------------------------------------
البته این جمله به صورت کامل از امام موسی بن جعفر(ع) نقل شده است: کان الله ولم یکن معه شیء والان کما کان.


امیرعلی علوی مهر

نظرات  (۳)

۲۴ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۰۸ نرجس السادات

سلام . موضوع جالب و جدیدی بود . خیلی سخته میون گرگ های ادم نما زندگی کنی ولی مثل انها نشی یاد خدا باشی

پاسخ:
سلام.
خوش اومدین...
زندگی دفتری از خاطره هاست
یک نفر در دل شب یک نفر در دل خاک
یک نفر همدم خوشبختیهاست
یک نفر همسفر سختیهاست
چشم تا باز کنیم عمر ما میگذرد
ما همه همسفریم
پاسخ:
بله
ما همه همسفریم
مقصد ما همگی بر خاک است...
بهتر است فقط خودش را بخوانیم و خودش را بخواهیم و خودش را بجوییم و خودش را ببینیم و ...

زیبا بود
عالییییییییییییییییی
مرسییییییییییییییییییییییی
پاسخ:
سلام.
خواهش میکنم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی